Miele K 13820:  Nya uppgraderade kylskåp från Miele

Miele K 13820: Nya uppgraderade kylskåp från Miele

Mieles nya kylskåp K 13820 ersätter K 12820 och har fått en uppgraderad dörrinredning, i samma utförande som exklusivserien K 14. Dörrinredningen har det flexibla VarioBord-systemet, med kraftiga hyllbärare i rostfritt stål, som gör det lätt att anpassa inredningen efter dina individuella behov. Skåpet har en nettovolym på 390 liter, och är därmed ett av de största skåpen på marknaden. Det har två stora grönsakslådor, praktiskt monterade på teleskopskenor så att de är lätta att dra ut. Dessutom fem stycken glashyllor som är lätta att flytta. Dörren är försedd med EasyOpen-funktionen som hjälper till att öppna skåpet. K 13820 finns både i vitt och rostfritt med CleanSteel och kombineras fördelaktigt med frysskåpen FN 11827S respektive FN 12827Sed/cs. Skåpen har energiklass A+.

Konsumentpriser:
K 1320SD vit:                                    Ca 10 000 kr
K 13820SD ed/cs rostfri:                Ca 12 000 kr

Lansering:                                        Juni  2011

För ytterligare information kontakta Miele AB:
Bo-Göran Danielsson, produktchef, tel 08-562 295 11, mobil 070-790 09 50,
bg.danielsson@miele.se

Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna.
Telefon: 08-562 29 000, Hemsida: www.miele.se  E-post: info@miele.se

Bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/miele

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern med drygt 16 600 anställda med produktion i Tyskland. 2009/2010 omsatte Mielekoncernen 2,83 miljarder euro.
Mer information om Miele finns på
www.miele.se och www.miele.de

Taggar

<p><strong>Om Miele</strong><br>Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2018/2019 omsatte Miele-koncernen 4,16 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 500 anställda runt om i världen.</p><p>Mer information om Miele finns på <a href="http://www.miele.se/">www.miele.se</a>  </p>