Ny kaffemaskin från Miele med behållare för tre olika sorters kaffebönor

Mieles toppmodell CM 7750 CoffeSelect har uppgraderats med fyra funktioner som bara finns hos Miele: Tre bönbehållare, en kvarn i rostfritt stål som mal extra tyst. Dessutom är nya CM7 den enda fristående kaffemaskinen med automatisk avkalkning och sensorstyrd anpassning av tappen till koppen. Miele lanserar också fyra exklusiva kaffesorter som gör urvalet ännu större.

Den som redan har bestämt sig för en kaffemaskin i Mieles CM7-serie får med CM 7750 CoffeeSelect ett större utbud att njuta av än med någon annan kaffemaskin på marknaden: 16 kaffespecialiteter finns att välja bland, allt från café crema, espresso, cappuccino eller latte macchiato till varianter som ”Long Black” eller ”Flat White”. Till det kommer varmt vatten i flera olika temperaturer för tillagning av te. Den patenterade funktionen "CoffeSelect" med tre separata bönbehållare för exempelvis espressobönor för en len café crema och för en koffeinfri sort ger ännu mer komfort, flexibilitet och individuell njutning. De tre bönbehållarna rymmer 210, 180 samt 150 gram.

Olika kaffesorter och färskt kaffe med ”AromaticSystemFresh”

Under bönbehållaren positionerar en roterande modul de valda bönorna och för dessa till kvarnen. Den nya kvarnen av rostfritt stål utför arbetet tystare och bevarar aromen bättre än kvarnar av keramik. Eftersom den är positionerad direkt ovanför bryggenheten blir den valda kaffesorten färskbryggd i koppen varje gång (AromaticSystemFresh).

När kaffebönorna eller maskinens rengöringsmedel börjar ta slut kan påfyllning enkelt beställas via mobil eller surfplatta eftersom CM 7750 precis som alla andra CM7-modeller kan kopplas upp via wifi och enkelt styras när man är på språng via appen Miele@mobile. Med appen kan maskinen startas och kaffet bryggas samtidigt som den ger en överblick över mängden i bönbehållaren, vattentanken och mjölkbehållaren. Appen visar också skötselstatus och tillgängliga uppdateringar.

Utöver de redan nämnda egenskaperna har CM 7750 CoffeSelect en uttagbar bryggenhet och rengör automatiskt mjölkledningarna. Till det kommer funktioner som programmering av upp till tio användarprofiler via touchdisplay, LED-belysning i kaffemaskinen och funktionen kaffekanna för upp till åtta koppar samtidigt. En nyhet är funktionen "TeaTimer" med vilken en eller två tider kan programmeras. När teet har dragit färdigt hörs en ljudsignal.

Utökat sortiment Mieles kaffe Black Edition

Passande till Mieles kaffemaskiner erbjuder Mieles sedan 2016 en egen exklusiv kaffeblandning för sina kunder med namnet "Miele Black Edition N°1" . Nu utökas Black Edition-sortimentet med ytterligare tre blandningar: CAFÉ CREMA, ESPRESSO och DECAF (koffeinfritt). Den variant som funnits hittills "Black Edition N°1" (nytt namn framöver: "ONE FOR ALL") blir kvar i programmet som omtyckt allroundkaffe. Ett expertteam bestående av kafferostare, renommerad barista och Miele-tekniker har för Black Edition tagit fram rekommendationer av parametrar för kaffe- och vattenmängd, temperatur, förbryggning och malgrad. Med dessa inställningar som kan göras i alla Mieles kaffemaskiner kan kunden njuta av sitt favoritkaffe direkt utan att först göra en massa tester.

Alla sorter är handplockade, långsamt och skonsamt rostade i en trumma vid låga temperaturer samt ekologiska och fair trade-märkta. Båda märkningarna omfattar hela produktionskedjan. Även Miele är eko-kaffecertifierad som lagerhållare och återförsäljare. Black Edition säljs i Mieles showrooms och i Miele online-shop (shop.miele.se).

Läs mer om Miele Black Edition kaffe.

Läs mer om de nya kaffemaskinerna Miele CM 7750 CoffeSelect och Miele CM 7550 och CM 7350

Lansering av utökat Miele Black Edition kaffesortiment: hösten 2018

För mer information, kontakta:

Produktchef Henrik Israelsson
henrik.israelsson (at) miele.se

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i cirka 100 länder via egna dotterbolag och importörer, med drygt 20 000 anställda och med produktion i Tyskland. 2017/2018 omsatte Miele-koncernen 4,1 miljarder euro.