Nya exklusiva vinkylar från Miele. Lagra med stil i den perfekta miljön för alla viner.

Vinkännare vet att lagring av vin är en mycket viktig faktor för hållbarhet och smak. Det är avgörande för vinets bevaring att det lagras i en lukt- och vibrationsfri miljö med jämn temperatur, anpassad till respektive vinsort. Just dessa faktorer har Miele tagit med i utvecklingen av de nya vinkylarna som exempelvis garanterar perfekt luftkvalitet genom den rostfria bakre väggen. En speciellt utvecklad kompressor och ett rörelsedämpat kylsystem säkerställer en skonsam och vibrationsdämpad lagring. Dessutom tillkommer en mängd unika utrustningsdetaljer.

Det specialdesignade SommelierSetet gör det möjligt att dekantera vinet direkt i vinkylen. Dekanteringshyllan har en rörlig list som kan vinklas något och på så vis görs dekanteringen enklare. I flaskan, som ligger svagt lutad, samlas bottensatsen långsamt och är på så vis separerad när vinet är redo att hällas upp. Glasen förvaras i en glashållare som inte bara ser elegant ut, utan även gör glasen behagligt kylda för njutning av vita viner eller champagne.

Redan öppnade flaskor placeras i ConvinoBox som står säkert tack vare individuellt justerbara avdelare. Där kan även tillbehörsboxen hängas upp och andra viktiga tillbehör som vinkniv, korkskruv och kritpenna förvaras.

Vinkylarna har en maximal flaskkapacitet på 178 flaskor. Ytterligare komfort ger utdragsskenorna vilka gör det enkelt att komma åt samtliga flaskor, oavsett vilket hyllplan de vilar på. Samtliga flaskhyllor på kortsidan är försedda med en NoteBoard, en magnetlist med ytskikt av tavellack för märkning av hyllans innehåll.

Miele har av det internationell erkända IF Design Award nyligen erhållit en utmärkelse för KWT 6832 SGS med SommelierSet.

Vinkylarna lanseras på marknaden i april 2013.
Pris: KWT 6832 SGS: 54 000 kronor, KWT 6831 SG: 49 000 kronor.

För högupplösta bilder, produktlån för test och annan praktisk information, kontakta:

Nina Brogård, Wenderfalck
E-post: nina@wenderfalck.com

För mer information om KWT 6832 SGS och KWT 6831 SG, kontakta:
Tanja Eble, Produktchef Miele
Tfn: 08-562 29 000
E-post: tanja.eble@miele.se

• vinkyl
  • kwt 6832 sgs
  • kwt 6831 sg
  • sommelierset

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 16 700 anställda med produktion i Tyskland. 2011/2012 omsatte Miele koncernen 3,04 miljarder euro.