Nominerad 2012 – www.keepitsmartuf.se

Blogginlägg  •  2012-05-08 20:08 CEST

Tävlande i Webbstjärnans tävlingsklass Entreprenörskap är webbplatsen www.keepitsmartuf.se. En webbplats som är skapad av 6 tredjeklassare från Mikael Elias Teoretiska Gymnasium.

Vilka är ni?

Företaget består av sex tjejer, Anahita Asadi (inköpsansarig), Emma G. Hallberg (VD), Malika Boubghila (Säljansvarig), Matilda Bergström (ekonomiansvarig), Julia Hellerstedt (administration&IT) samt Amanda Magnil (marknadsföringsansvarig). Vi studerar just nu sista året på Mikael Elias Teoretisk Gymnasium och har drivit KeepItSmart UF sedan september.

Hur har det varit att skapa en webbplats?

Det var till en början knepigt att veta vilka trådar man skulle dra i och vad som var viktigt att ha med eftersom hemsidan blir vårt ansikte utåt. Vi fick därför sätta oss alla tillsammans och planera vad vi hade för vision för hemsidan och hur vi skulle nå dit. Och utan tidigare erfarenheter tog det ett tag att komma till det slutgiltiga resultatet, en webbplats som förmedlar vad vårt företag innebär och samtidigt är en sida där samarbetspartners får möjlighet att synas.

Vad har ni lärt er av att arbeta med er webbplats?

Vår webbplats har varit en väldigt viktig pusselbit för vårt företag och marknadsföringen därtill. Den har hjälpt oss att vara lättillgängliga till kunder över hela Sverige vilket breddat vår målgrupp ytterligare. Men vår webbplats har varit viktig i flera aspekter, då den även visar på vårt engagemang i vårt arbete, något som vi tror är viktigt för kund. Hemsidan har också hjälpt oss att både nå ut till men även förmedla de samarbeten vi haft, samarbeten vi omöjligt hade fått utan en hemsida som visar vilka KeepItSmart är. Hemsidan har hjälpt det som kretsat kring företaget att bli smart och i sin tur hjälpt oss att sälja vår smarta phonewallet.

Vilken anser ni vara er största konkurrent?

Vi har inte kollat igenom alla hemsidor, men hittills anser vi att Saman Amels sida är väldigt välgjort, stilren och praktisk.

Vad tror ni om er chanser att vinna?

Med tanke på att vi har kommit otroligt långt i tävlingen så tror vi att KeepItSmart UF har en god chans att vinna. Vår hemsida har som sagt varit vårt sätt att kommunicera med våra kunder som möter oss via nätet. Att vinna är i sin tur inte det allra viktigaste, utan alla lärdomar och kunskaper vi har plockat på vägen är det som tynger mest. Men det skulle förstås vara en ära att vinna, just eftersom att det blir en bekräftelse på att allt hårt jobb och slit under årets gång har resulterat till något utöver det vi hade förväntat oss.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom