Finn Winkler invald i styrelsen för Military Work Danmark

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2019 13:49 CEST

Finn Winkler-foto Morten Fredslund

Generalmajor (Ret) Finn Winkler har invalts som styrelseledamot för Military Work Danmark. Rekryteringen av general Winkler är ett led i att stärka och utveckla Military Works danska verksamhet.

Finn Winkler är 61 år och nyligen pensionerad generalmajor. Winkler har en nästan 40-årig militär karriär bakom sig med bland annat 7 år som chef för det danska hemvärnet. I det danska Hjemmeværns tjänstgör fler än 45 000 frivilliga samt 600 anställda. Winkler innehar flera civila styrelseuppdrag och är bland annat sekretariatschef för InterForce, styrelseordförande för Aktieselskabet af 29. April 1889, vice ordförande för Direktør Ib Henriksens Fond och ordförande för minnesfonden Den Danske Brigaden i Sverige, Danforce.

– Jag välkomnar general Finn Winkler till Military Work. Han kommer med sin breda och dokumenterat meriterade erfarenhet väsentligt bidra till att utveckla den danska verksamheten på ett sätt som är optimalt för Danmark, säger Mikael Karlsson, verkställande direktör för Military Work Group.

För ytterligare information:

Mikael Karlsson tlf. 08-40 80 57 41 eller e-mail: mikael.karlsson@militarywork.se

För koordination, Mårten Granberg tel. 070-764 01 00 eller E-post: marten.granberg@militarywork.se

Military Work kompetensförsörjer företag och organisationer med handlingskraftiga, pålitliga och kompetenta individer med erfarenhet från militär tjänstgöring. Military Work är verksamt i Sverige, Finland och Danmark.