Military Work etablerar kontor i Jönköping

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 08:47 CET

Bemannings- och rekryteringsföretaget Military Work fortsätter etableringen av kontor i prioriterade regioner. Nästa region är Jönköping med närhet till Försvarsmaktens Göta Ingenjörsregemente, Ing 2, Eksjö. Nyligen kommunicerades etableringen av ett kontor i Boden och Military Work har nu närvaro i Stockholm, Malmö, Boden och Jönköping.

Military Work är i stark tillväxt och etablering av lokala kontor är ett led i att mer effektivt möta marknadens efterfrågan regionalt. Samtidigt ger det möjlighet till synergieffekter som partnerföretag till Försvarsmakten. Military Work förmedlar individer med försvarsmaktsbakgrund till den civila marknaden.

I samband med etableringen i Jönköping har Björn Areskog rekryterats som ansvarig för kontoret. Björn Areskog har bred och omfattande erfarenhet från tjänster inom Försvarsmakten såväl som den civila sektorn. Areskog är utbildad yrkesofficer och har en magisterexamen i ekonomi efter studier i Sverige, USA och Italien.

– Etableringen av två nya kontor i närtid är helt enligt plan, först Boden och nu Jönköping. Vi är i stark tillväxt och vi växer där vår marknad finns. Vi tror på fysisk närvaro och närhet till förband, marknad och individ. Björn Areskog är med sin bakgrund rätt person att fortsatt utveckla vår verksamhet i Jönköping med närområde. Välkommen Björn, säger Mikael Karlsson, vd för Military Work.