Military Work har rekryterat Hampus Sederholm

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2018 09:19 CET

Hampus Sederholm

Bemannings- och rekryteringsföretaget Military Work har rekryterat Hampus Sederholm till tjänsten som Account Manager i Region Mitt. Hampus militära karriär började på K4 i Arvidsjaur.

Hampus Sederholm grundutbildades på K4, nuvarande AJB, i Arvidsjaur och tjänstgör idag i Hemvärnet på en underrättelseenhet. Hampus kommer senast från Jönköpings kommun där han sedan 2009 startat upp och drivit Företagsgruppen som arbetar med näringslivet för att hjälpa folk som står utanför arbetsmarknaden till arbete igen. Hampus har nu valt att gå över till Military Work och utöka företagets verksamhet i Jönköpingsområdet.

– Det känns riktigt bra att äntligen ha med Hampus i vårt lag. Vår verksamhet i regionen växer och Hampus är efterlängtat tillskott. Vi har högt ställda mål för oss själva under 2018 och med hårt arbete och goda medarbetare känner jag mig trygg med att vi ska nå våra mål, säger Björn Areskog, regionchef för Military Work.

Hampus har ett stort motorintresse och kan, förutom att möblera med en fullt fungerande Husqvarna Svartmyra från 1947 i vardagsrummet, även skryta om att han byggt den svenska Batmobilen och “Eleanore” från Gone in 60 seconds.

Björn Areskog tel. 070-200 42 88 eller E-post: bjorn.areskog@militarywork.se

Military Work kompetensförsörjer företag och organisationer med handlingskraftiga, pålitliga och kompetenta individer med erfarenhet från militär tjänstgöring. Military Work är verksamt i Sverige och Finland.