Military Work rekryterar Christopher Johansson

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2018 08:05 CET

Christopher Johansson

Kompetensförsörjningsföretaget Military Work har rekryterat Christopher Johansson till befattningen som marknadschef för den svenska verksamheten. Johansson har en bakgrund från Försvarsmakten som yrkesofficer och kommer närmast från egen verksamhet.

Christopher Johansson har officersexamen Karlberg och en karriär som officer vid Amfibieregementet, Amf1. Johansson har vidare studerat vid Försvarshögskolan, Stockholms Universitet, Berghs School of Communication och Forsbergs. Johansson som idag är reservofficer är utlandsveteran och har genomfört internationella insatser i Afghanistan och Kosovo.

– Jag välkomnar Christopher till Military Work. Företaget är i stark tillväxt, vi har under det senaste året öppnat flera svenska kontor och verksamhet i Finland. Christophers bakgrund kommer väl till pass i arbetet för att koordinera kommunikation som stödjer den svenska verksamheten, säger Mikael Karlsson, koncernchef för Military Work.

Military Work verkar över hela Sverige med regionkontor på strategiska platser såsom Boden, Luleå, Stockholm, Norrköping, Jönköping, Göteborg, Helsingborg och Malmö för att finnas nära kunder och partnern Försvarsmaktens stora förband. Military Work har även verksamhet i Finland med kontor i Helsingfors.

Military Work kompetensförsörjer företag och organisationer med handlingskraftiga, pålitliga och kompetenta individer med erfarenhet från militär tjänstgöring. Military Work är verksamt i Sverige och Finland.