Military Work rekryterar Henrik Bäckström – Ny styrelseledamot

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 08:46 CEST

Henrik Bäckström - Bild: @ Bemanningsföretagen

Bemanningsföretaget Military Work har rekryterat Henrik Bäckström till styrelsen. Henrik Bäckström kommer närmast från tjänsten som förbundsdirektör för Bemanningsföretagen.

Henrik Bäckström är utbildad ekonom vid Uppsala universitet, forskare och docent vid Arbetslivsinstitutet, Professor vid Åbo Akademi och gästforskare vid Wharton Business School, University of Pennsylvania. Bäckström har innehaft en mängd ledande operativa befattningar inom organisationer och företag.

– Vi är stolta över att ha kunnat rekrytera Henrik till vår styrelse. Hans stora branschkunskap och framåtanda kommer att skärpa vårt arbetsgivar- och kunderbjudande i en alltmer digitaliserad värld, säger Mikael Karlsson, vd för Military Work.

– Efter 10 år i branschens absoluta nav, är det dags att sadla om till praktikens hårda krav. Det är glädjande att bidra till utvecklingen av Military Works affärsmodell och angelägna uppdrag samtidigt som alltfler kommer i arbete, kommenterar Henrik Bäckström.

Military Work har under 2015 och inledningen av 2016 haft en kraftig tillväxt. Det är en ökad efterfrågan för företagets tjänster och i syfte att förstärka den strategiska nivån har Henrik Bäckström rekryterats till styrelsen.

– I stort stärker rekryteringen Military Works förmåga att kompetensförsörja våra kunder med pålitliga, handlingskraftiga och kompetenta individer samtidigt som vi bidrar positivt till Försvarsmaktens personalförsörjning som arbetsmarknadsmatchningen inom vårt expertområde, avslutar Mikael Karlsson.

Henrik Bäckström tel. 070 345 69 68

För koordination, Mårten Granberg tel. 070-764 01 00