Military Work rekryterar Malcolm Plathin

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 07:27 CET

Malcolm Plathin - Military Work

Bemannings- och rekryteringsföretaget Military Work har rekryterat Malcolm Plathin till tjänsten som konsultchef. Malcolm Plathin har militär bakgrund och gjorde värnplikten vid Livregementets Husarer, K3 Karlsborg.

Malcolm Plathin är utlandsveteran och har genomfört två utlandstjänstgöringar. Plathin är tidvis tjänstgörande inom Försvarsmakten, K3 på 31. Bataljon som Jägarbefäl. Plathin har drivit eget företag inom personlig träning samt arbetat inom säkerhetssektorn.

Rekryteringen av Malcolm Plathin är ett led i att vi nu anställer medarbetare med varierad Försvarsmaktsbakgrund. Det stärker vår förmåga att identifiera, validera och översätta militär kompetens till civil. Plathin med omfattande erfarenhet som soldat med flera internationella insatser är ett välkommet tillskott. Plathin kommer fortsatt att vara deltidstjänstgörande inom Försvarsmakten, säger Mikael Karlsson, vd för Military Work.