Military Work skänker 100 000 kr till hjälporganisationer

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 11:38 CET

Bemanningsföretaget Military Work delade den 17 december ut 100 000 kr fördelat på tre organisationer som arbetar för viktiga syften och ändamål. Föreningen Veteranstöd Rapid Reaction, VRR, erhöll 50 000 kr, barnrättsorganisationen ECPAT erhöll 30 000 kr och Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna 20 000 kr.

Valet av hjälporganisationer skedde via en öppen omröstning på Military Works Facebookgrupp. VRR samlade 580 röster, ECPAT 140 och Fredsbaskrarna 131. De symboliska checkerna delades ut i samband med ishockeyklubben Vita Hästens hemmamatch mot Timrå i Himmelstalundshallen, Norrköping, torsdagen den 17 december.

– Det finns många organisationer som ofta ideellt gör ett fantastiskt arbete, de förtjänar stöd i sina mycket viktiga verksamheter. Medarbetare inom Military Work har under året utfört ett fantastiskt arbete ute hos våra kunder, det har gett att vi nu kan stötta ett antal av hjälporganisationerna som vi delar värdegrund med. Vi önskar att andra företag tar efter vårt exempel och hjälper organisationer att hjälpa i högre omfattning, säger Mikael Karlsson, vd för Military Work.

Efter genomförd omröstning beslutade Military Work att tillsammans med fastighetsbolaget Slättö Förvaltning även skänka ytterligare 20 000 kr till organisationen idrottsveteranerna. Organisationen är en ideell förening för alla svenska veteraner som blivit sårade eller skadade och som vill utöva idrott.

För koordination, Mårten Granberg tel. 070-764 01 00

Föreningen Veteranstöd Rapid Reaction: www.vrr.nu