​Biologiskt ogräsmedel utan restämnen i jorden

​Biologiskt ogräsmedel utan restämnen i jorden

Ogräs Effekt från Neudorff är ett biologiskt ogräsmedel baserat på naturliga fettsyror med pelargonsyra. Ämnet bryts ner helt i jorden och lämnar inga restämnen som påverkar miljön eller annan växtlighet.

Ogräs Effekt är en bladherbicid, vilket innebär att bladen dör när de sprayas eftersom den viktiga fotosyntesen slås ut och växten dör. Beroende på vädret kommer effekten inom några timmar – sol och värme gör att bladen snabbare tar upp Ogräs Effekt.

Sprayen påverkar inte vedartade delar av växter. Det innebär att den är bra att använda under till exempel träd och buskar som inte påverkas mer än att enstaka blad kan vissna.

Nyhet: Ogräs Effekt Spray 3 liter är en färdigblandad lösning i praktisk dunk för direkt applicering med munstycket det medföljande munstycket.

Finns också som färdigblandad lösning i 1-liters sprayflaska samt som koncentrat.

Använd växtskyddsmedel med försiktighet. Läs alltid etiketten och produktinformationen före användning.

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; SilverlineGreenLine och BerglundNeudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50