Bjud in småfåglarna i vinter

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 09:50 CET

Genom att utfodra våra övervintrande småfåglar i trädgården, får du naturens spektakel in på knuten. Från Berglund kommer praktiska och snygga fågelmatare i alla stilar och former, för såväl fröblandningar som talgbollar.

Kyla och snö betyder tuffa tider för småfåglarna. I serien Basic från Berglund finns fågelmatare för olika sorters frö- och nötblandningar. Häng upp med medföljande wire eller placera på kvastskaft alternativt Berglunds fågelmatarstolpe. Behållarna rymmer 1-2 liter, beroende på modell.
Den exklusiva fågelmataren Globe ger din trädgård en modern touch och blir ett smycke i trädgården. Denna globformade matare har ett metallnät kring foderbehållaren. Småfåglar flyger enkelt genom nätet och kan äta i en skyddad miljö. Eleganta Bird Table ger småfåglarna en skyddad plats att äta på och passar till både fröblandningar, frukt och talgbollar /-stänger.
Placera gärna fågelmatarna i eller i närheten av buskar eller träd, då småfåglarna gärna söker sig till skyddade platser.

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.