Bli kvitt mördarsniglarna snabbt och enkelt

Bli kvitt mördarsniglarna snabbt och enkelt

Plocka, klipp och samla – i ett enda moment och helt utan oönskad närkontakt. Med snigelplockaren SlugMatic™ kan hobbyodlaren enkelt få bukt med de objudna gästerna, utan bekämpningsmedel och hantering.

I kampen mot mördarsnigeln är metoderna lika många som uppfinningsrika. Men det går inte att komma ifrån den handfasta hanteringen som de kladdiga kannibalerna kräver. Sniglarna måste nämligen klippas sönder och sedan också förstöras på något sätt, eftersom döda sniglar drar till sig sina släktingar. Och fler slingriga gäster av det här slaget vill väl ingen ha.
­­– Med snigelplockaren blir du av med problemet i ett enda moment eftersom den både plockar, klipper och samlar de döda sniglarna i en avfallspåse som du sedan bara knyter och slänger när den är full, säger produktchef Christer Fransson. Ingen behöver hantera sniglarna med händerna.
Mördarsnigeln, eller Spansk skogssnigel som den egentligen heter, gjorde sitt intåg i den svenska faunan i mitten av 70-talet, till förtret för såväl hobbyodlare som professionella odlare. Så snart dygnsmedeltemperaturen överstiger 4 grader, vaknar de övervintrade sniglarna till liv igen. Efter en vecka är de könsmogna och fyra veckor efter att de lagt äggen kläcks nya sniglar. En enda snigel kan lägga upp till 400 ägg på en säsong.

Som tillbehör till SlugMatic™ finns en LED-lampa som enkelt monteras på skaftet och underlättar jakten under sniglarnas aktiva kvällstimmar. Påsarna finns i refill-förpackning om 25 påsar. SlugMatic™ är patenterad och mönsterskyddad.
Cirkpris: 400 kronor

Taggar

Berglund grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.Silverline - Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; Berglund, Silverline, GreenLine, Neudorff och FamilyMatters.Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.