Bort med 29 av 30 onödiga arbetsmoment – WasteMatic sätter arbetsmiljön främst

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 08:00 CET

Bakom WasteMatic, som utvecklas och produceras under varumärket Berglund, ligger flera år av produktutveckling och med snigelplockaren SlugMatic som utgångspunkt. Genom att göra tre arbetsmoment till ett blir ergonomi och arbetsmiljö utmärkande för WasteMatic, som dessutom gör arbetet effektivare genom sitt enda, enkla arbetsmoment. Utvecklingsarbetet har skett i nära samarbete med professionella användare och att branschen fått upp ögonen för den unika skräpplockaren har visat sig inte minst på de fackmässor där den demonstrerats.
– WasteMatic har gjort succé där vi har visat den, säger Christer Fransson. Nu går det att undvika onödiga och påfrestande arbetsmoment som sliter på kroppen och det har många redan fått känna och testa själva på våra demonstrationer.
Den som missat WasteMatic på mässorna kan se demonstrationer på Youtube

WasteMatic finns att köpa via återförsäljare av yrkesprodukter. Närmaste återförsäljare hittar du enklast via www.miljocenter.com. Finns på marknaden från och med mitten av april.
WasteMatic är patenterad och mönsterskyddad.

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.