Energisnål regntålig terrassvärmare

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 11:39 CEST

Våren kom tidigt, till och med sommaren har varit på besök i stora delar av landet. Men än räcker inte solens värme för långa kvällar på terrass, balkonger och i uterum. Med terrassvärmare från Silverline Patio Heating gardenSystem kan du njuta av försommaren redan nu - både ute och inne.

För uterum och andra regnskyddade utrymmen finns den energieffektiva och användarvänliga Terrassvärmare 880 som sprider värme över ben och fötter. Den unika värmeteknologin Silverline C-Wave™ ger behaglig värme, helt utan brännande känsla.

Njutning utomhus
Njut av den första vårvärmen utomhus med lite extra hjälp av våra IPX4-klassade modeller. De klarar att stå ute och tål regn, samtidigt som de sprider samma behagliga värme som Terrassvärmare 880 för skyddade miljöer – utan att torka ut och bränna huden. Terrassvärmaren 900 IPX4™ Black har mekaniskt reglage med två effektlägen. En svepande rörelse sprider Silverline C-Waves™ behagliga värme. Den större och kraftfullare Terrassvrmare 1200 Digital IPX4™ har flera smarta funktioner som digital touchpanel, timerfunktion och fjärrkontroll. Liksom den något mindre modellen, har den två effektlägen och sprider sin värme med oscillering.

Så njut av våren redan nu – våra terrassvärmare är bara sätta direkt i vägguttaget, enkelt och bekvämt.

Silverline - Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.