Ge sommaren en sista chans med Silverline Comfort Heating system!

Ge sommaren en sista chans med Silverline Comfort Heating system!

Än kan vi njuta av ljusa, ljumma kvällar. Men höstens tveksamma sol kan behöva förstärkas med extra värme från Silverline Comfort Heating system. Klimatsmart teknologi i en serie värmare för alla behov och lägen – både ute och inne.

Med värmare från Silverline får du en behaglig och effektiv värme, för en lång säsong i trädgården eller för att ge extra värme inomhus. Ta värmen med dig dit du går, med portabla enheter för alla behov. Ryggraden i serien är den behagliga värme som alstras av långa infravågor C-Wave. Infravågorna ger en effektiv värme som går på djupet, utan att lämna en brännande känsla efter sig på huden.

I vår kraftfulla 1200 TW Digital IPX4, kombineras de långa infravågorna med snabb uppvärmning från ett halogenrör – TwinWave.

Funktionen QuickHeat ger snabb uppvärmning när värmaren startar, för att sedan automatiskt övergå till att följa ett program som bibehåller den behagliga värmen med hjälp av de långa infravågorna.

• Comfort Heater 1200 TW Digital IPX4 - Vår kraftfullaste värmare med dubbla värmesystem (TwinWave) och funktionen QuickHeat för snabb uppvärmning. Möjlighet att växla manuellt mellan två effektlägen eller följ program. IPX4-klassad för utomhusbruk
  • Comfort Heater 1200 Digital IPX4 Kraftig, golvplacerad värmare för utomhusbruk, som sprider värmen effektivt med en svepande rörelse. Enkel att justera på den digitala panelen eller med fjärrkontroll. Har två effektlägen samt timerfunktion.
  • Comfort Heater 900 IPX4 Med en svepande vridrörelse sprider den golvplacerade enheten värmen över en större täckyta. Med två effektlägen och en IPX4-klassning för utomhusbruk.
  • Comfort Heater 1200 Wall IPX4 För fast placering på väggen eller i taket, med kraftfull effekt. IPX4-klassningen gör att den tål fukt och regn och kan monteras på till exempel det oskyddade trädäcket.

Silverline - Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; SilverlineGreenLine och BerglundNeudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.