Kampen mot ogräset är Ättika!

Kampen mot ogräset är Ättika!

GreenLine

Traditionen att använda nedbrytbar ättika för att bekämpa ogräs står sig stark. Så snart de första ogräsplantorna sticker upp i takt med att kvicksilvret i termometern stiger är det dags att påbörja bekämpningen. Med väl beprövade ättiksprodukter från GreenLine blir kampen mot ogräset enklare.

Kraft Ättika från GreenLine med ättiksyra bryts ner till koldioxid och vatten på bara några dagar och är enkel att använda. Kraft Ättika är kraftfull, väl beprövad och testad för att ta bort ogräs på grus- och stengångar samt hårdgjorda ytor. Experimentella studier visar att Greenline Kraft Ättika har god och direkt effekt på ogräset i din trädgård. Spruta Kraft Ättika 3 liter direkt på ogräsets bladverk med det löstagbara sprutmunstycket med slang. För större, sammanhängande ytor med ogräs, vattna ut enligt doseringstabellen på den större 5-litersförpackningen.

Kraftfulla DubbelKraft Ättika innehåller, förutom den effektiva ättiksyran, också ett ytspänningssänkande medel som ytterligare påskyndar växtens upptagning av ättikan. Experimentella studier med referenspreparat visar även att DubbelKraft Ättika har god långtidseffekt.
Spruta DubbelKraft Ättika 3 liter direkt på ogräsets bladverk med det löstagbara sprutmunstycket med slang. För större, sammanhängande ytor med ogräs, vattna ut enligt doseringstabellen på den större 5-litersförpackningen.

Regioner

GreenLine - Erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Med komposter från GreenLine tar du tillvara på trädgårdens restprodukter och återför sedan naturlig näring till blommor, gräs och köksväxter. Ogräs bekämpar vi med hänsyn till miljön. Likaså med vårt rengöringsprogram för trall och sten använder vi produkter och råvaror hämtade från naturen – en ren och trygg omtanke om miljö.

Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; BerglundSilverlineGreenLineNeudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.