Låt inte myrorna bli ett problem - använd MotMyra från GreenLine

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 14:00 CEST

Med MotMyra från GreenLine håller du myrorna borta både inomhus och i trädgården. Leta efter gångstråk och ingång till myrbo, så kan en effektiv bekämpning påbörjas direkt.

MotMyra Myrdosa är en förbetad myrdosa som snabbt lockar till sig myrorna som äter av betet. Tack vare en fördröjd effekt hinner myrorna ta med sig betet till boet och på så sätt bekämpas hela kolonin. MotMyra Myrpulver är ett luktfritt mikrogranulat som inte dammar. Myrpulvret verkar både genom direktkontakt och genom att myrorna äter av pulvret och tar det med sig tillboet. Granulatet kan både strös ut och blandas ut med vatten för att sprutas eller vattnas ut på större ytor, till exempel på gräsmattan eller på stenlagda ytor och är endast för utomhusbruk. Bäst effekt får MotMyra Myrdosa och Myrpulver om de placeras eller strös ut i anslutning till boets ingång eller längs myrornas vandringsstråk.

Biocider skall användas på ett säkert sätt. Läs alltid etiketten och produktinformationen före användning.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.