Mata småfåglarna med stil

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2016 08:58 CEST

Våra små stannfåglar kan behöva hjälp att klara vintern. Med fågelmatare från Berglunds serie SwedBirdCare™ äter småfåglarna tryggt och säkert på en ren matplats samtidigt som vi får naturen in på knuten.

Den exklusiva fågelmataren för frö- eller nötblandningar – Globe seed och Globe nut – har en modern touch och blir ett vackert smycke i den vintervilande trädgården. Den globformade mataren har ett metallnät kring foderbehållaren, så att bara småfåglarna kan flyga genom nätet till matplatsen.

Serien Tower är stilrena fågelmatare i metall, i olika utförande för talgbollar/energistänger, frö- eller nötblandningar. Locket fungerar som tak och skyddar fodret från spillning. Finns i olika storlekar och färger.

Klassiskt utformade Pavillion för fröblandningar, erbjuder småfåglarna en matplats med inbyggda sittpinnar.

Med alla fågelmatare i Berglunds serie SwedBirdCare™ följer en vajer med karbinhake, för enkel upphängning på skyddad plats. Matarna kan också monteras på Berglund fågelmatarstolpe eller annat 22 mm skaft

Se alla frö- och nötautomater från Berglund här

Berglund grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; Silverline, GreenLine och Berglund. Neudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.