Modern design i klassisk regnmätare från Berglund

Modern design i klassisk regnmätare från Berglund

Intresset för att veta hur mycket regn som fallit är stort i Sverige, i alla fall sett till hur många regnmätare det finns i våra svenska villatrådgårdar. Mät regnet i en klassisk, stilren och pålitlig, regnmätare från Berglund.

Flera generationer har växt upp med regnmätaren i koppar. I början av 2000-talet lades produktionen ner, när efterfrågan minskade och kopparn blev allt för dyr.  Men sedan drygt tre år finns Berglunds klassiska regnmätare i produktion igen, dock inte i koppar. Den finns istället lackad i svart eller vitt, eller i rostfritt. Regnmätaren från Berglund mäter regn som man alltid har gjort – med flottör och kork helt enkelt.

Regnmätaren från Berglund finns i din butik, läs mer på www.berglund-sweden.se för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.

Rekommenderat cirkapris i butik: Lackerad 295 kronor, rostfri 495 kronor

Taggar

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment. Vår produktportfölj innehåller fyra varumärken, Berglund, Silverline, GreenLine och Neudorff.