Mus- och råttfritt hemma med MotMus Repel från GreenLine

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 13:08 CEST

Läs artikeln från DNhttp://www.dn.se/sthlm/rattinvasion-i-stockholm-och-de-foredrar-ostermalm/

Möss och råttor gör snart oönskad entré i våra hem, i takt med att fodertillgången ute minskar. Säkra ditt hem genom att se över möjliga ingångar och komplettera med de elektroniska avskräckarna MotMus Repel från Greenline.

Med Greenlines ljudteknologi GreenSonitec™, håller sig möss och råttor borta – utan användning av gifter. Det avpassade ultraljudet stör och stressar djuren som söker sig till andra områden. Tack vare slumpmässiga variationer i ultraljudet, minimeras risken för tillvänjning hos djuren. MotMus Repel 20 täcker en yta på upp till 20 m², medan den kraftigare MotMus Repel NL45 täcker upp till 45 m².

Avskräckaren sätts direkt i vägguttaget och har en låg energiförbrukning.

För inomhusbruk.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; SilverlineGreenLine och BerglundNeudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.