Postlåda med anor står stark på växande marknad

Postlåda med anor står stark på växande marknad

Sveriges genom tiderna mest sålda postlåda står fortfarande stark på en ständigt växande marknad. Stil 88 från Berglund är den klassiska kopparlådan med guldkant, som flera generationer sett stå pall för väder och vind under årtionden – Sveriges genom tiderna mest sålda postlåda . Idag finns inte kopparlådan kvar, men kvaliteten består också i de nya färgerna med det klassiska silverbandet.

Den traditionella utformningen finns kvar, men under åren har den justerats och förbättrats för att klara tuffa tag. Postlådan Stil 88 tillverkas i högförzinkad plåt som sedan pulverlackeras i rött, grönt, blått, svart och vitt. Finns också i aluzinkbehandlad stålplåt. Rostangrepp är inget bekymmer för Berglunds lådor. Istället för att skapa blottade ytor genom att nita eller svetsa ihop lådorna, används den unika tekniken Tog Loc™. Det innebär att lådan trycks ihop och därmed inte får några blottade ytor som kan bli en ingång till rost.
Inkastluckan med 1-wayDrop™ underlättar för utdelaren.
Monteras på Berglunds postlådestolpar Forma och Post-Stick

Stil 88 från Berglund finns i din butik, läs mer på www.berglund-sweden för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.
Cirkapris i butik:  395 kr inkl moms

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment. Vår produktportfölj innehåller fyra varumärken, Berglund, Silverline, GreenLine och Neudorff.