Som en grön tråd genom trädgården med KRAV-märkt gödsel

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2013 09:46 CEST

Intresset för ekologisk odling ökar stadigt på hobbynivå. Du som vill ge gräsmatta och växter bra förutsättningar för den stundande säsongen, kan använda Neudorffs KRAV-märkta gödselprodukter. Långtidsverkande och snälla mot såväl miljö som barn och husdjur.

Flera av Neudorffs gödsel uppfyller KRAV-organisationens hårda krav. Det innebär att alla råvaror i gödselprodukterna är hämtade från naturen, som exempelvis benmjölet i Gräs Effekt och växtextraktet i flytande näring för till exempel rosor och tomater.

Flytande näring
Till det vi ska äta vill många ha en så naturlig produkt som möjligt och det kan Neudorff erbjuda med KRAV-märkt, flytande näring. Denna flytande näring finns i åtta specialvarianter, framtagna för bland annat tomater, kryddväxter och rosor utifrån varje växts specifika behov. Neudorffs organiska gödselmedel innehåller bara växtextrakt, som till exempel restprodukter från sockerframställning samt MyccoVital, en svampkultur som främjar rottillväxt och därmed ökar plantans näringsupptag.

Stärker på sikt
Organiska gödselmedel har också en långtidseffekt du inte uppnår med kemiska preparat. Istället för en snabbväxande, gles gräsmatta får du med Gräs Effekt ett starkt och motståndskraftigt gräs som lever länge.

Neudorff är världsledande på marknaden när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.