Starkare och friskare gräsmatta!

Starkare och friskare gräsmatta!

Neudorff

Gräsmattan är värd det bästa från Neudorff och med GräsEffekt, Azet VitalKalk och Effekt Gräs 5+1 får din gräsmatta allt den behöver.

Så snart vintern släppt greppet om trädgården är det dags att kalka. För gräs som växer i sur jord, med lågt pH-värde, försämras möjligheten för gräset att tillgodogöra sig gödsel. Azet VitalKalk från Neudorff höjer effektivt pH-värdet i en sur jord. Strö ut Azet VitalKalk innan gräset får sin första giva av Effekt Gräs 5+1. Effekt Gräs 5+1 innehåller en kombination av organisk gödsel och mineralgödsel för en grön och frodig gräsyta, samtidigt som gräset genom extra tillsats av järn får egen kraft att stå emot moss- och ogrästillväxt.

KRAV-märkta Gräs Effekt är ger gräset naturligt kväve, för en starkare och friskare gräsmatta. Svampkulturen MyccoVital stärker rötternas tillväxt för ett ökat näringsupptag.

Regioner

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; BerglundSilverlineGreenLineNeudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.