Ta hand om småfåglarna i vinter!

Ta hand om småfåglarna i vinter!

Våra små stannfåglar kan behöva hjälp att klara vintern. Med fågelmatare från Berglunds serie SwedBirdCare™ äter småfåglarna tryggt och säkert på en ren matplats samtidigt som vi får naturen in på knuten.

Den exklusiva fågelmataren för frö- eller nötblandningar – Globe seed och Globe nut – har en modern touch och blir ett vackert smycke i den vintervilande trädgården. Den globformade mataren har ett metallnät (SafeNet) kring foderbehållaren, så att bara småfåglarna kan flyga genom nätet till matplatsen.

Tower är en stilren fågelmatare i metall för fröblandningar. Locket fungerar som tak och skyddar fodret från spillning. Finns i olika storlekar och färger.

Klassiskt utformade Pavillion för fröblandningar, erbjuder småfåglarna en matplats med inbyggda sittpinnar. Finns i två storlekar.

Med alla fågelmatare i Berglunds serie SwedBirdCare™ följer en vajer med karbinhake, för enkel upphängning på skyddad plats. Matarna kan också monteras på Berglund fågelmatarstolpe eller annat 22 mm skaft.

Berglund grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; SilverlineGreenLine och BerglundNeudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.