Ta in våren på din balkong

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 08:06 CET

Även om våren verkar långt borta just nu, finns den behagliga, djupa värmen redan här. Silverlines terrassvärmare i bordsmodell värmer upp till tio, tolv personer på till exempel skyddade balkonger och i uterum, tack vare unik karbonfiberteknik som hittills bara använts i hälsovården för att stimulera blodcirkulationen.

–        Det betyder i praktiken att infrastrålarna träffar huden på ett behagligt sätt och tränger djupare in i kroppen, som värms inifrån istället för att ge en brännande, torr värme som stannar kvar på huden, berättar Thomas Mårtensson, produktchef för Silverline vid Miljöcenter i Malmö.

Teknologin med karbonfiberstavar innebär att de värmande infrastrålarna är betydligt längre än traditionella infrastrålar från halogen- och quartsvärmare. De senare ger en intensiv och brännande värme och ger torr hud. En stor del av värmen går med äldre infrateknik också förlorad i den omgivande luften istället för att värma kroppen som karbonfiberstavarna gör. Den unika infratekniken med karbonfiber förbrukar dessutom hälften så mycket energi som äldre värmare. Silverlines terrassvärmare har även ett aktivt tippskydd som omedelbart slår ifrån värmen vid minsta tendens till tippning. Med sitt värmeskyddade skal undviker du brännskador.

Silverlines terrassvärmare finns i din butik, läs mer på www.miljocenter.se för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.
Rekommenderat cirkapris: 745 kr

Silverline är ett varumärke som drivs och marknadsförs av Miljöcenter AB. Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.