Ta tuffa tag mot snön

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 08:16 CET

Med snöredskap från Berglund går du en match mot snön – utan att stå med värkande rygg och axlar. Snöredskapen är tillverkade i material som tål hårda tag. Snörakan har ett brett blad som finns i såväl köldtålig plast som härdat aluminium.

Berglund Snöraka finns i två modeller, Snöraka Plast som har förstärkt skrapkant i aluminium och Snöraka Alu där bladet förstärkts med stålkant. För att få bästa tänkbara arbetsställning under arbetet, är skaften på snörakorna ergonomiskt utformat och har dessutom en gummibeklädnad som skyddar mot kyla.
Den enklare Snöskyffel Bas i köldtålig plast har ett kraftigt träskaft och ett vinklat, kraftigt plasthandtag. Bladet är också utrustat med en förstärkt skrapkant i aluminium.

Rekommenderat cirkapris i butik:
Snöraka aluminium 369 kr inkl moms
Snöraka plast 359 kr inkl moms
Snöskyffelbas 119 kr inkl moms

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.