Våren väntar runt hörnet med terrassvärme från Silverline

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 08:50 CET

Även om värmen känns långt borta, går det att få en glimt av kommande vår- och sommardagar. En terrassvärmare bidrar till vårkänsla men ofta genom att elda mest för kråkorna och med högröda, blossande kinder på huttrande gäster.
Satsa istället på karbonfibertekniken, som ger djup och behaglig värme med mindre än halva effekten. Nu finns i Silverlines terrassvärmare med beprövad teknik som hittills bara använts i hälsovården för att stimulera blodcirkulationen.

–        I vår serie med terrassvärmare använder vi en speciellt utformad infrateknik med karbonfiberstavar, berättar Thomas Mårtensson, produktchef för Silverline vid Miljöcenter i Malmö.

–         Det betyder i praktiken att infrastrålarna träffar huden på ett behagligt sätt och tränger djupare in i kroppen, som värms inifrån istället för att ge en brännande, torr värme som stannar kvar på huden.

Teknologin med karbonfiberstavar innebär att de värmande infrastrålarna är betydligt längre än traditionella infrastrålar från halogen- och quartsvärmare. De senare ger en intensiv och brännande värme och ger torr hud. En stor del av värmen går med äldre infrateknik också förlorad i den omgivande luften istället för att värma kroppen.

I Silverlines utbud av terrassvärmare finns också en ny, unik beteckning att hålla utkik efter, nämligen IP. En IP-beteckning är garanten för att den elektriska utrustningen kan användas i fuktig miljö, utan att ge upphov till kortslutning. Terrassvärmaren IPX4 garanterar säker användning även om den lämnas ute i regn och används med fördel i olika utsatta utemiljöer. Silverlines terrassvärmare har även ett aktivt tippskydd som omedelbart slår ifrån värmen vid minsta tendens till tippning. Med sitt värmeskyddade skal undviker du brännskador.

Silverlines terrassvärmare IPX4 finns i din butik, läs mer på www.miljocenter.se för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.
Rekommenderat cirkapris: 895 kr

Silverline är ett varumärke som drivs och marknadsförs av Miljöcenter AB. Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.