Vinn slaget mot flugorna med MotFluga från GreenLine

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 13:30 CEST

Den som vill vinna slaget mot envisa flugor måste slå till på bred front. Från GreenLine kommer den kompletta serien MotFluga, för effektiv bekämpning av flugor både ute och inne.

Det kompletta sortimentet från GreenLine ger en flugfri tillvaro, både ute och inne. För att hindra flugorna från att komma in finns de klassiska flugnäten till dörr respektive fönster. Det gråa nätet håller insekterna ute men släpper igenom ljus och luft. Dörrnätet är tvådelat så att du kan passera ut och in. Näten monteras enkelt med kardborreband. Den traditionella, spiralformade klisterfällan lockar till sig flugorna inomhus och kan med fördel kompletteras med ett klisterark som monteras på fönsterglaset, dit flugor och andra insekter drar sig.
Det flygande sällskapet kring matstunden utomhus, hålls borta med MotFluga utomhusfälla. Fällans bete lockar till sig flugorna som tack vare det specialutformade locket inte kan flyga ut igen. Sensommarens bananflugor kring fruktkorgen och soppåsen, hålls effektivt borta med MotBananfluga. Flugan lockas till flaskan av det attraktiva betet, flyger in och kan inte flyga ut igen.
Sist men inte minst – den klassiska MotFluga flugsmällare, som dessutom har inbyggd pincett i handtaget.

GreenLine erbjuder kvalitetsprodukter för dig som vill ha en naturlig trädgård i balans, med minimal påverkan på miljön. Det gör vi genom att använda produkter hämtade från naturen själv för att berika din trädgård. Så sätt din trädgård och miljön i första rummet med GreenLine – en grönare väg till en frisk och vacker trädgård.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.