Angelica vann 300 000 efter en månad hos Miljonlotteriet

Angelica vann 300 000 efter en månad hos Miljonlotteriet

I oktober förra året bestämde sig Skellefteåbon Angelica för att börja spela på lotter från Miljonlotteriet. Bara en månad senare fick hon beskedet att hon vunnit 300 000 kronor på bilchansen.
— Det här går nästan inte att förstå, säger Angelica.

Den vinnande 32-åringen satt hemma i sitt kök när hon skulle skrapa sina allra första lotter från Miljonlotteriet. Hon hade gått eftersom hon såg det som ett trevligt tidsfördriv under tiden hennes föräldrar var bortresta. När lotterna var skrapade hade hon svårt att se hur många nollor hon hade framför sig.

– Först trodde jag att jag hade vunnit 30 000 kronor men sen kollade jag en gång till om det var en nolla till eller inte och det var det ju! Det här går inte att förstå och känns overkligt, berättar vinnaren.

Angelica ringde direkt till sin sambo för att berätta de roliga nyheterna men frågade först ifall hon tycker att hon ska gå ur lotteriet, varpå han svarade ja men misstänkte snabbt att något var på gång eftersom hon lät så stolt och glad.

– Jag har bara skrapat lotter med Miljonlotteriet sedan i oktober. Det finns ju dem som spelat hela livet och så vinner vi efter bara en månad. Inget är tydligen omöjligt, inte ens i Skellefteå, skrattar Angelica.

Och vinsten innebär nu att Angelica funderar på att äntligen ta körkortet så att det inte bara är sambon som kör runt i den nya bilen. Valet föll på en Mazda CX-5 i färgen grå metallic.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,8 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se