Maria från Kiruna vann 191 575 kronor på bingojackpott hos Miljonlotteriet!

Maria från Kiruna vann 191 575 kronor på bingojackpott hos Miljonlotteriet!

Maria från Kiruna har länge drömt om en skön badsemester i Kroatien. Nu blir resan verklighet tack vare en jackpottvinst på Miljonlotteriets bingo.

Bingojackpottarna duggade tätt hos Miljonlotteriet förra veckan. En av dem som fick jubla högt framför datorn var Maria.

– Det var en helt otrolig känsla när jag satt framför datorn och fick se jackpotten slå in, berättar Maria.

– Jag blev så paff att jag inte vågade väcka min man som låg och sov och skulle upp tidigt dagen därpå. Det var först nästa eftermiddag som han fick reda på vinsten, skrattar Maria.

Vinsten planerar Maria att spendera på en härlig resa till Kroatien. Dessutom ska hon passa på att betala av lite skulder.

– Skönt att både kunna unna sig en härlig resa och samtidigt få möjlighet att justera vår ekonomi.

Maria vann sin jackpott när hon spelade Norrskenet, som är ett av tolv olika bingospel på Miljonlotteriets hemsida.

– Vi är oerhört glada för alla våra vinnare. Med två bingorum har vi en ny vinnare nästan varje minut. Totalt kommer vi dela ut närmare 30 miljoner i vinster i år, säger Åsa Fredriksson, kommunikationschef på Miljonlotteriet.

Överskottet från Miljonlotteriet går till IOGT-NTO:s arbete med att ingen ska behöva växa upp i en värld av missbruk. De senaste 10 åren har vi bidragit med över en miljard.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Vi erbjuder utöver skraplotter via prenumeration, online och i butik, även bingo på nätet. I samarbete med TV4 har vi det populära spelprogrammet Miljonlotteriets Pengarna på bordet! Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har vi en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. För mer information se www.miljonlotteriet.se