Millenway Studios lanserar Don’t Die Birdie

Det svenska spelutvecklingsbolaget Millenway Studios har lanserat sitt första helt egenutvecklade mobilspel, Don’t Die Birdie. I en djungelmiljö lär du känna Toby och hans vänner.

I spelet ska du som spelare hoppa, undvika och överleva i ett spännande djungeläventyr. När du hoppar från gren till gren i djungeln måste du se upp för farliga grenar och insekter, framförallt de stora svarta spindlarna, som försöker att döda dig. Det är enkelt att komma igång och spela, men det kräver mycket för att bli en mästare.

Tanken bakom Millenway Studios design var att skapa ett spel som skulle tilltala en bredare publik. Spelet har därför tilltalande färger med gulliga och vänliga karaktärer i ett universum som är lätt att expandera.

– Vi har jobbat hårt under en lång tid med att producera Don’t Die Birdie. Vi har lagt ned vår själ i att skapa vad vi tror kan bli mångas nya favoritspel med dess charmiga karaktärer och tilltalande design, säger Eyoel Lundberg, vd för Millenway Studios.

För ytterligare information eller högupplösta bilder:

Eyoel Lundberg, vd, Millenway Studios, tel. +46 (0)700 00 00 50

E-post: press@millenway.com,

Besök även: www.dontdiebirdie.com eller https://www.facebook.com/dontdiebirdie

• Vetenskap, teknik

• datorspel
  • it
  • investerare

Millenway Studios is a game development company, based in Norrkoping, Sweden. We are primarily focusing on creating games for all ages for Android, Amazon and iOS. Visit our blogg for more information about us.