LÄNGRE DRIFTSTID MED RYOBIS NYA 2,5AH LITHIUM+ BATTERI

Kompakt batteri med maximal prestanda – Bevisat i ett oberoende test utfört av CA Mätsystem…

Ryobi introducerar nya 2,5 Ah batteriet för att ytterligare expandera Lithium+ sortimentet och erbjuder nu tre batteriversioner till 18V ONE+ serien, 1,5 Ah (RB18L15), 2,5 Ah (RB18L25) och 4,0 Ah (RB18L40). Det breda sortimentet gör det lätt för användaren att själv anpassa batteri efter arbetsuppgift och behov. Oavsett om uppgiften kräver överlägsen prestanda, kompakt storlek eller snabb laddningstid, har ONE+ systemet ett batteri som passar.

Kompatibla med ONE+ Konstant kraft Längre driftstid Högre prestanda Batteriindikator
1,5 Ah OK OK Upp till 10%* Upp till 35%* OK
2,5 Ah OK OK Upp till 10%* Upp till 50%* OK
4,0 Ah OK OK Upp till 10%* Upp till 95%* OK

*Jämfört med tidigare Ryobi batteriteknologi

Som en del av ONE+ serien är samtliga 18V Lithium+ batterier kompatibla med över 40 el- och trädgårdsverktyg. ONE+ systemet är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att expandera en verktygssamling då det ger användaren möjlighet att köpa verktyg utan tillhörande batteri och laddare.

Ryobis Lithium+ batterier erbjuder 10% mer prestanda jämfört med tidigare Lithium-ion batterier vilket innebär att användarna kan få ut ännu mer från verktygen i ONE+ serien. Förutom förbättrad prestanda ökar batteriernas driftstid genom Lithium+ teknologin, Ryobis 4,0 Ah batteri levererar upp till 95% längre driftstid jämfört med 2,4 Ah Lithium batteri. De nya Lithium+ batterierna har Ryobis unika cellövervakningssystem, IntelliCell™. Teknologin erbjuder förutom optimal driftstid även förbättrad livslängd. Ryobis säkerhetselektronik skyddar batteriet och verktyget mot överbelastning och säkerställer lång livslängd. Samtliga batterier är även utrustade med batteriindikator för att visa kvarvarande strömnivå.

Att Ryobi är bland de främsta aktörerna på marknaden när det gäller batteriteknologi styrks ytterligare i ett oberoende test utfört av CA Mätsystems där Lithium+ batterierna överträffar konkurrenterna.

Alla RYOBI® produkter levereras med 2 års garanti.

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon
+46 (0)738 20 80 90 eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida, www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.

• one+
  • batteri
  • 5ah
  • 5ah batteri
  • one+ serien
  • 0ah batteri
  • 0ah
  • lithium+
  • lithium
  • rb18l15
  • rb18l25
  • rb18l40
  • 18v batteri
  • 4.0ah batteri
  • 2.5ah batteri
  • 1.5ah batteri
  • 1.5ah
  • 2.5ah
  • 4.0ah

Techtronic Industries (TTI) är en ledande leverantör av elverktyg både för vardagskonsumenter och proffs inom konstruktions- och byggbranschen. Som den näst största aktören på världsmarknaden klarar TTI att leverera totallösningar när det gäller elverktyg och man har en stark fokus på högkvalitativa varumärken och innovativa produkter. TTI:s breda sortiment inkluderar högkvalitativa elverktyg från Milwaukee, AEG Powertools och Ryobi samt trädgårdsmaskiner från Homelite.

Tobias Jönsson

Presskontakt Nordic Junior Trade Product Manager Milwaukee Milwaukee