Förhandsintresset för Orren har varit rekordstort

Nyhet   •   Jan 25, 2017 10:07 CET

Kvarteret Orren ligger på Vega och omfattar 34 lägenheter från 1- till 4-rum och kök.

I dagarna släpps lägenheterna i kvarteret Orren i Västerås. Bostads AB Mimer har byggt 34 lägenheter i fem tvåplanshus, hälften i etage och hälften på markplan. Intresset för bostäderna har varit rekortstort och över 4 400 personer har föranmält sitt intresse för projektet.

Lägenheterna finns från 1- till 4-rum och kök, 40-100 kvadratmeter. I kvarteret som ligger granne med Rocklunda kommer också en trevlig innergård att anläggas med lek- och grillplatser.

- Orren kommer att bli ett mysigt område som ligger väldigt bra till för de som både vill ha nära till Rocklundaområdet och centrala Västerås. Det är väldigt stort intresse för de här lägenheterna som har många fina kvaliteér, från planlösningar, hög standard till det fina läget, säger Pernilla Lindh på Mimers kundcenter som svarar för uthyrningen av kv Orren.

Möjligheterna att anmäla sitt intresse för Orren är öppet till och med 30 januari. Anmälan sker via mimer.nu, se länk nedan.

Kommentarer (0)