Connexion Rap West - Första gästföreläsare Lamix

Connexion Rap West ska bygga sammanhållning och talanger

Onsdagen den 11 april startar en ny mötesplats för ungdomarna på Bäckby och Råby. Connexion Rap West är en rap-skola för ungdomar mellan 13 och 18 år. Under ett tiotal tillfällen i vår kommer ungdomarna delta i workshops för att skapa rap-musik. De kommer också få lyssna till föreläsningar av musikprofiler inom genren med syfte att bli peppade och inspirerade.

- Vi är glada att vi äntligen kan dra igång en mötesplats som är intressant för de ungdomar vi vill nå. Deltagarna får ta ansvar för sin utveckling och får erfarenheter för framtida drömmar och syftet är att bygga både sammanhållning och talanger, säger Peter Schlegel Erichsen områdessamordnare och en av initiativtagare på Mimer.

Kursen leds av positiva vuxna förebilder och handledare som arbetar på områdena idag och som känner många av ungdomarna.

- Personligt uttryck och positiv kreativitet är en förutsättning för unga människors utveckling. När jag fick idén och upplägget presenterat för mig såg jag en potential som kan leda till ett verkligt resultat. Därför beslöt jag mig att delta och dela med mig av mina erfarenheter, säger kursledaren Anders ”Governor Andy” Siösteen

Connexion Rap West är ett samarbete mellan Sensus Studieförbund, Svenska kyrkan Bäckby, Here 4U och Mimer.

Pressinbjudan

11 april 17.00-19.00 är det Kick-Off i Connexion Wests lokaler på Bäckby, Välljärnsgatan 488. Först ut som inspiratör och föreläsare är då rapparen Lamix. Efter Kick-Offen får ett 30-tal ungdomar plats på kursen som pågår under våren.

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu