Mimer rekryterar ny fastighetschef från Locum

Gustav Hanstad börjar som ny fastighetschef på Bostadsbolaget Mimer i Västerås. Gustav är i dag biträdande fastighetsdirektör och fastighetschef på Locum som är Stockholms Läns Landstings fastighetsbolag.

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås.Mimer äger och förvaltar cirka 11 300 bostäder och ägs av Västerås stad.

- För oss är det glädjande att Gustav tackade ja till att bli vår nya fastighetschef. Vår vision är att bli Sveriges bästa bostadsföretag. Vi har kommit en bit på väg men mycket återstår. I den processen har fastighetschefen en viktig roll. Gustav har den rätta bakgrunden för att ta ansvar för fastighetsavdelningen, säger Anders Nordstrand, VD på Mimer.

Gustav har en kandidatexamen från Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm med inriktning på förvaltningsteknik, installationsteknik och kvalitet. Tidigare har Gustav arbetat på ingenjörsbyrå. Idag är Gustav biträdande fastighetsdirektör och fastighetschef och har tidigare haft andra ledande befattningar inom Locum.

- För mig känns det helt rätt med uppdraget som fastighetschef på Mimer. Jag trivs att arbeta i ledande ställning och är glad att få förtroendet som Mimers nya fastighetschef. Mimer har en stark förankring i Västerås och har ambitiösa utvecklingsplaner. Jag ser fram emot att få bidra i Mimers fortsatta utveckling, säger Gustav Hanstad.

Anders Nordstrand, VD, telefon 076-569 04 06

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu