Pressinbjudan - Mimeråret 2012 och Bostadsminister Stefan Attefall

Pressinbjudan - Mimeråret 2012 och Bostadsminister Stefan Attefall

Tid: torsdag 11 april kl. 13.00–15.00

Plats: SF Biografen (Smedjegatan 3, Västerås)

Fredrik Törnqvist, VD, och Lars Korkman, styrelseordförande, kommer på mötet att berätta om Mimers verksamhet, finansiella situation och de utmaningar och möjligheter Mimer ser den närmaste framtiden. Som Västerås största hyresvärd är bostadsföretaget en viktig aktör med ett stort samhällsansvar. Fler moderna och energieffektiva bostäder behövs och genom att bygga nytt och bygga om befintliga områden bidrar Mimer till stadens utveckling.

De har byggts alldeles för få bostäder i Sverige under alltför många år. Stefan Attefall berättar om arbetet med att identifiera hinder och skapa förutsättningar för ett ökat bostadsbyggande.

Bland de inbjudna till träffen finns bland andra kommunfullmäktige, representanter från byggföretag, banker, bostadsbolag i Mälardalen och hyresgästföreningen.

Välkommen!

Kontakt:
Fredrik Törnqvist, VD Bostads AB Mimer
E-post: fredrik.tornqvist@mimer.nu

Mimer är Västerås största hyresvärd med ett brett utbud av hyreslägenheter där alla Västeråsare kan känna sig hemma. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och bostadsområden, ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu

Våra nyheter skickas ut till medielistor som i vissa fall innehåller personuppgifter. Läs gärna hur vi hanterar dessa uppgifter på www.mimer.nu/personuppgifter