Minc rekryterar PR-ansvarig från Londons Tech City

Inkubatorn Minc i Malmö har rekryterat en ny PR- och kommunikationsansvarig

Sandy Errestad kommer direkt från Londons Tech City där hon tidigare jobbat med inkubatorer och startups, inklusive startupjätten TransferWise samt de svenska startup-företagen Universal Avenue och Klarna på den prisbelönta PR-byrån Albion Drive.

Sandy själv säger om den nya positionen:

"Det här känns såklart fantastiskt kul. Jag har varit i London i över åtta år och hade egentligen inga planer på att komma hem, men när den här chansen dök upp så kändes det givet att ta den. Det finns ännu stora möjligheter för Malmö och Minc att etablera sig som en techhub utanför Sveriges gränser, och där kommer mina tidigare erfarenheter från att ha jobbat internationellt till stor nytta."

"Jag ser många likheter mellan London och Malmö som techhubbar, båda städerna har en ytterst global framtoning och stor innovationsanda. Minc är det naturliga navet i södra Sverige för entreprenörer och har redan sett många framgångssagor. Detta kommer vi bygga vidare på i vårt framtida kommunikationsarbete."

"Vi är väldigt glada över att Sandy har valt Minc, det är klart det är roligt att få hit någon på kommunikationssidan med så pass mycket internationell erfarenhet. Nu kommer vi blicka söderut med vårt kommunikationsarbete och se till att vi både hörs och syns internationellt för att locka till oss entreprenörer och andra startupaktörer från den globala arenan", säger Mårten Öbrink, VD på Minc.

Sandy Errestad började tjänsten den 5:e september.

• kommunikation
  • startups
  • malmö
  • skåne
  • näringsliv
  • inkubatorer
  • tech
  • teknologi
  • startup
  • london
  • tech city
  • silicon roundabout
  • transferwise
  • universal avenue
  • klarna
  • albion drive
  • sandy errestad
  • mårten öbrink
  • pr

• Skåne

Minc i Malmö är en mötesplats för entreprenörer, kreatörer, utvecklare, affärsänglar, investerare och alla med intresse för att utveckla idéer och bygga företag. Minc driver bland annat en inkubator, en accelerator, ett co-workspace och ett affärsängelnätverk.