Alexander Bard visionär huvudtalare på NextM

Filosofen, författaren och den (ö)kända musikprofilen Alexander Bard föreläser på NextM, GroupMs konferens om tech, data och innehåll 7-8 mars.

- Alexander Bard kompletterar vårt tech- och innehållstunga program väl med sina filosofiska utläggningar och kommer resonera om hur framtida nätverksdynamik kommer förändra marknadsföringen och sättet vi bedriver affärer i grunden. Han är en sann visionär, så det här blir hur spännande som helst, säger Hans Burbidge, Vice VD på GroupM i Sverige.

På NextM talar, förutom Alexander Bard också fler TEDx-talare såsom, Brad Templeton, utvecklare av förarlösa bilar, Chris Dancy, världens mest uppkopplade man, Ana Serrano, Chief Digital Officer på Canadian Film Centre och David Rose, Internet of Things-expert.

Gästerna får också bl a lyssna till JC Oliver, Head of Innovation på Microsoft/AOL, Dan Best, MD Global Client Development på Unruly och Thomas Mattson, chefredaktör på Expressen. Mer om samtliga huvudtalare och övriga föreläsare finns att läsa här.

Om NextM NextM är en konferens om teknik, innehåll och data som ska inspirera nytänkande kring företagande och kommunikation, initiera givande samtal och öppna upp för det oväntade. Det anordnas av GroupMs byråer Mindshare, MEC, MediaCom och Maxus och äger rum 7-8 mars på Magasin 9 i Frihamnen i Stockholm. Läs mer på nextm.se eller bli inspirerad av nedan video.

Om GroupM GroupM is the leading global media investment management company serving as the parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom and Maxus as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each global operations in their own right with leading market positions. GroupM’s primary purpose is to maximize performance of WPP’s media agencies by operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports, digital, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. GroupM’s focus is to deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and people.

Discover more about GroupM at www.groupm.com.

Follow GroupM Sweden on LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/groupm-sverige

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Burbidge, COO, GroupM Sweden, 0706 561 728
Niklas Hedberg, Business Development Director, GroupM Sweden, 0708 337 300