​Chris Dancy talare på GroupM-konferensen NextM

Sveriges största mediebyrånätverk, GroupM, anordnar i mars en stor konferens om innovation, kommunikation och framtidens datateknik, NextM. En av huvudtalarna är Chris Dancy, den mest uppkopplade människan i världen.

Den 7-8 mars öppnar GroupM dörrarna för NextM 2016, en konferens om framtidens teknik, innehåll och data för alla som arbetar med konsumenter och kommunikation. Eventet genomfördes i Köpenhamn under 2015 och var en sådan succé att den nu upprepas samtidigt som eventet även lanseras i Stockholm.

- På NextM vill GroupM-byråerna inspirera annonsörer och media till nytänkande. Därför bjuder vi på välrenommerade, internationella huvudtalare och en tech garden där gäster upplever tekniken på egen hand. Och vi är stolta över att kunna presentera Chris Dancy, världens mest uppkopplade person, som första huvudtalare, säger Hans Burbidge, Vice VD på GroupM i Sverige.

Chris Dancy samlar dagligen in data från upp till 700 sensorer som mäter samtliga aspekter av hans liv, från temperaturen och luftfuktigheten i hans hus till hans hållning, glukostillförseln i blodet och det dagliga kaloriintaget. Alla sensorer bidrar till ett databaserat liv, men målet är enligt Chris Dancy inte själva datan i sig, utan ett mer medvetet liv där han har kontroll över vad hans uppmärksamhet används till. Läs mer på www.chrisdancy.com.

Fler stora namn på talarlistan kommer annonseras inom mycket kort.

Om NextM NextM är en konferens om teknik, innehåll och data som ska inspirera nytänkande kring företagande och kommunikation, initiera givande samtal och öppna upp för det oväntade. Det anordnas av GroupMs byråer Mindshare, MEC, MediaCom och Maxus och äger rum 7-8 mars på Magasin 9 i Frihamnen i Stockholm. Läs mer på nextm.se eller se följande video från förra årets event.

What's Next '15 from GroupM Danmark on Vimeo.

Om GroupM GroupM is the leading global media investment management company serving as the parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom and Maxus as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each global operations in their own right with leading market positions. GroupM’s primary purpose is to maximize performance of WPP’s media agencies by operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports, digital, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. GroupM’s focus is to deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and people.

Discover more about GroupM at www.groupm.com.

Follow GroupM Sweden on LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/groupm-sverige

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Burbidge, COO, GroupM Sweden, 0706 56 17 28
Niklas Hedberg, Business Development Director, GroupM Sweden, 0708-337 300

Bilden på Chris Dancy är tagen av Chris Dancy.