Vem blir Årets Mediesäljare 2014? - Här är de nominerade

För 15:e året i rad hyllar Mindshare den svenska mediebranschen genom att utse Årets Mediesäljare på eventet Purple People Award. I år också Årets Doer. De nominerade kommer från såväl mediekanaler som byråvärlden.

Kravet på de nominerade är bl a att de är kreativa, har visat prov på affärs- och varumärkesförståelse samt besitter en hög nivå servicenivå.

-  Här har vi en exceptionell skara proaktiva människor som utmärker sig genom att tänka utanför sina egen verksamhetsboxar. Med kreativitet, affärssinne och en servicekänsla som kan få Putin att bli gay driver de igenom bästa tänkbara scenarios för Mindshares kunder, säger Fredrik Edberg, juryordförande för Purple People Award.

Nominerade till Årets Mediesäljare 2014:

·  Emma Lundgren, Unruly

·  Fanny Söderström, Webtraffic

·  Jasmin Oulabi, Metro

·  Johan Larsson, TV4

Nominerade till Årets Doer 2014:

·  Kia Deilert, Mediekompaniet

·  Sofia Bergfors, MTG TV

·  Erika Vestman, Dempsey

Förra årets vinnare i mediesäljkategorin var Christoffer Danehed på SBS Radio. Sofia Bergfors på MTG TV, nominerad även i år, vann då den numera omdöpta doerkategorin (tidigare traffic/planner). Årets vinnare presenteras på Purple People Award den 21 maj på Ambassadeur.

För mer information kontakta:
Fredrik Edberg, Vice VD på Mindshare och juryordförande för Purple People Award
telefon 0736-25 85 00 e-post fredrik.edberg@mindshareworld.com

• Media, kommunikation

• mindshare
  • fredrik edberg
  • sofia bergfors
  • erika vestman
  • kia deilert
  • jasmin oulabi
  • fanny söderström
  • emma lundgren