MINE välkomnar Region Skåne som ny medlem

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 10:52 CET

MINE välkomnar Region Skåne som det senaste tillskottet i föreningens medlemskara. Regionen startar samarbetet genom att delta i en utbildning i normkritik och arbetsplatskultur.

Genom att gå med som medlem i MINE väljer Region Skåne att ta ställning för mångfald på svenska arbetsplatser. MINE gläder sig åt att få bidra med sina kunskaper till den omfattande verksamheten.
– Det är väldigt roligt att Region Skåne har fått upp ögonen för vad vi på MINE gör och vill stödja oss i vårt arbete. Vi ser fram emot att jobba tillsammans och hoppas att det kan leda till många spännande insikter och utmaningar för båda parter, säger Maria Chowdhury, verksamhetsansvarig på MINE.

Regionen kommer att inleda samarbetet med att delta i en utbildning i normkritik inom projektet Excellence i Mångfald Arbetsplatskultur. Projektet ifråga genomförs av MINE tillsammans med företaget Kulturlänk, på uppdrag av Region Skåne, Foreningen Nydansker och Internationella Kvinnoföreningen i Malmö. Utbildningen startade officiellt med en kickoff den 29 januari och den första utbildningsdagen hålls den 12 februari.

För ytterligare information:
Maria Chowdhury
Verksamhetsansvarig MINE
maria.chowdhury@mine.se

MINE är en ideell medlemsförening som jobbar för ökad mångfald inom arbetslivet. För med större mångfald följer såväl ekonomisk tillväxt som verksamhetsutveckling. Detta är något som många verksamheter är medvetna om. Hur det rent praktiskt går att utveckla en integrerad organisation är däremot inte alltid lika enkelt. Därför finns MINE.

Kommentarer (0)