Mio presenterar höstens nyheter 2017

Mio möter hösten med många spännande trender och över 1400 nyheter. Höstkatalogen 2017 distribueras i två miljoner exemplar till kunder och den kan även hämtas i butik eller läsas på webben.

Genom att kunden själv kan välja variant av en produkt ges oändliga möjligheter att skapa ett personligt uttryck. Flera av soffmodellerna går att få i tusentals varianter, med möjlighet att välja tyg, ben, addera till nack-kuddar och så vidare.

Även när det gäller sängar finns möjligheten för kunden att skapa den egna drömsängen genom att välja tyger och kvaliteter. Hösten -17 finns fler varianter än någonsin att välja mellan! På samma sätt presenteras matplatsen genom konceptet ”mixa och matcha” där kunden kan välja stolar och bord från olika serier, eller varför inte blanda flera olika typer av stolar för att få ett spännande uttryck kring matbordet?

Bland 1400 nyheter är det svårt att välja, men här är några trender, nyheter eller produkter att hålla koll på hösten -17:

• Blått, en trendfärg som syns på många produkter.
  • Långhåriga mattor och mattor som ligger omlott ger ett spännande uttryck i hemmet.
  • Småbord, gärna i kontrasterande material som exempelvis sten och metall.
  • Öppen förvaring med plats för stilleben.
  • Tavelväggar och gardiner som täcker mycket väggyta och ger ett ombonat hem.
  • Sammet, bland annat finns sängserien Dream i detta mateiral.
  • Grålackerade träytor, Mio uppdaterar exempelvis serierna Tromsö, Step, Nils och tar in en ny huvudgavel som heter Emmy i grå lack.
  • Jordnära och fräscht, som känns mer rätt än ljust och fräscht hösten -17.

Gränsen mellan katalog, butik och webb suddas ut och på webben är nu över 10 000 artiklar köpbara och givetvis fungerar click and collect till samtliga 71 varuhus.

Antalet artiklar med snabb leverans inom 0-5 dagar utökas då det finns stor efterfrågan från kunderna kring snabba leveranser.

Över två miljoner kataloger distribueras runt om i Sverige och intresset är rekordstort när det gäller antalet beställda kataloger från nya kunder som inte upptäckt Mio tidigare. Mios kundklubb ”Mio Medlem” är säkert en bidragande orsak till detta. Kundklubben har startat starkt och första sommarmånaden passerades 100 000 medlemmar.

- Vi är oerhört stolta och glada över höstens erbjudande till våra kunder. Ambitionen är att ge kunderna den bästa hösten någonsin och med katalogen startar vi nu hösten. Mio är idag Sveriges destination för möbler och inredning genom våra 71 butiker runt om i Sverige, kommenterar Mios Vd Björn Lindblad.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.