Fotograf: André de Loisted

Välkommen till öppningen av Mio nummer 71- i Malmö City

Mio fortsätter sin offensiva etableringssatsning genom att öppna Mio-varuhus nummer 71 i Malmö City. Den 23 november klockan 17-22 välkomnar butikschef Mats Sturk med personal media och tidigare kunder i Malmö-området.

Tid: den 23 november kl. 17-22

Plats: Mio Malmö City, Södra Förstadsgatan 56

- Det blir riktigt spännande att öppna under julruschen, vi är förberedda och taggade till tusen över butiken och det vi kommer att erbjuda kunderna, säger Mats Sturk och berättar att han har 22 medarbetare som är redo inför öppningen.

Mio i Malmö City blir stadens andra Mio-varuhus och kedjan ser fortsatt möjlighet till expansion i Skåneregionen:

- Malmö, och egentligen hela Skåne, är ett område i tillväxt där vi ser stor potential. Malmö blir den tredje staden där vi kommer att ha två varuhus eller fler. Vi tror på fler butiker och ökad tillgänglighet och även en förtätning av varuhus i städer där vi redan finns. Prisvärd inspiration för hela hemmet kommer erbjudas på totalt 2700 kvm i Malmö City och butiken kommer givetvis att ha hela Mios breda sortiment. Våra ständiga uppdateringar med nyheter av möbler och heminredning kommer bli ett dragplåster till Malmö City. Vi ser mycket positivt på etableringen som stärker Mios position i Skåne, säger Mios vd Björn Lindblad.

För ytterligare information kontakta:

Mats Sturk, butikschef, telefon 070- 221 01 58
Björn Lindblad, telefon 0504- 412 00

Regioner

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på knappt 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.