Genombrott för Miris - Första ordern på Miris HMA till amerikansk NICU

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2019 16:44 CEST

Mjölkanalysföretaget Miris har erhållit en första order på analysinstrumentet Miris Human Milk Analyzer (Miris HMA™) för en neonatalintensivvårdsavdelning (NICU) i USA. Miris HMA™ marknadsgodkändes av US Food and Drug Administration (FDA) i december 2018 och instrumentet möjliggör individuell nutrition för prematura barn i USA.

Sedan FDA-godkännandet i december har Miris mottagit närmare sjuttio offertförfrågningar från USA, och nu har bolaget mottagit den första ordern av ett analysinstrument från en neonatalintensivvårds-avdelning i North Carolina i USA. Instrumentet ska där användas i vården av förtidigt födda barn och kommer att göra det möjligt att ge individuell nutrition till patienterna. Installationen är planerad till mitten av maj.

- Vi har levererat instrument till två mjölkbanker och en NICU i USA under Q1. Då vår försäljningscykel är lång, är vi nöjda över att redan nu kunna se resultat av det stora intresset och behovet av analysinstrument för användning i neonatalvården i USA, säger Camilla Myhre Sandberg, Miris VD.
- Just nu arbetar vi intensivt med marknadsföringen och den officiella lanseringen i USA den 29 april. Vi är otroligt förväntansfulla inför Pediatric Academic Societies (PAS) i Baltimore 27 - 30 april
, där vi för första gången kommer kunna presentera Miris FDA godkända HMA instrument”, avslutar Camilla Myhre Sandberg.

För ytterligare information kontakta:
Camilla Myhre Sandberg, VD Miris Holding AB
Tel: +46 18-14 69 07. E-mail: camilla.sandberg@mirissolutions.com
www.mirissolutions.com

Följ oss i sociala medier:
Twitter: @mirissolutions
LinkedIn: miris-ab
Facebook: @mirissolutions

Denna information är sådan information som Miris är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 april, 2019.

Miris är ett globalt Medtechföretag som tillverkar och säljer utrustning och förbruknings-artiklar för analys av mjölk. Företaget fokuserar med sina produkter på analys av humanmjölk. Försäljning sker i första hand till neonatalavdelningar, mjölkbanker och forskningsinstitutioner i hela värden. Vår vision är att alla nyfödda barn skall ha samma tillgång till sjukvård för att säkerställa bästa möjliga start i livet. Miris Holding AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Kommentarer (0)

Kommentera