Adhd på jobbet

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 15:47 CEST

Riksförbundet Attention startade i september 2015 projektet ”ADHD på jobbet” som finansieras av Allmänna Arvsfonden. Projektet ska under tre år skapa en webbplats där såväl arbetssökande med ADHD som arbetsgivare ska kunna få kunskap om hur man kan möjliggöra både att komma ut på arbetsmarknaden och att underlätta för dem som redan har en anställning. Misa är med som referens/expertgrupp i projektet. Huvudmålet med projektet är att stödja vuxna personer med ADHD i arbetslivet.

På NPF-forum som hålls på Kistamässan den 19-20 maj kommer Maria Petersson projektledare på Attention och Carin Blomqvist enhetschef på Misa Kungsgatan att föreläsa kring projektet samt ge exempel på hur man kan stötta personer med ADHD samt arbetsgivare i arbetet.

Carin Blomqvist, enhetschef Misa Kungsgatan
carin.blomqvist@misa.se
073-600 14 05

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vår grundidé är att alla människor kan delta i samhälls- och arbetslivet med rätt stöd. Misa har omkring 240 anställda och finns i Göteborg, Stockholm, Lund, Södertälje, Uppsala och Västerås. Våra kunder är främst kommuner och Arbetsförmedlingen. Mer info: www.misa.se