Interaktiv kampanj på Arlanda

För att fler ska få möjligheten att uppleva nya Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid i verkligheten ställer Mitsubishi Motors ut bilen på Sky City, Arlanda. Exponeringen ger ett lättillgängligt sätt att boka provkörning och titta närmre på bilen.

- Vi har valt att ställa ut vår nya Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid på Arlanda för att möta framför allt affärsresenärer från hela landet och visa att det går att köra en rymlig, fyrhjulsdriven bil och samtidigt tänka på miljön. Dessutom med ett mycket lågt förmånsvärde för tjänstebilsföraren från 1004 kr* per månad. Vi har satsat på en mer nytänkande monter där vi har satt bilen i relevanta sammanhang för att visa hur väl våra fyrhjulsdrivna bilar passar för svenska förhållanden säger Daniel Widigs, marknadschef Mitsubishi Motors.

Både golv och väggar i montern är uppbyggda med skärmar där bilen visualiseras i stadsmiljö, längs med kusten, under vinterförhållanden och i skogen. Underlaget växlar mellan asfalt, grus och snö. Besökaren kan välja omgivande miljö genom att interagera med en touch-skärm.

Montern är framtagen av Onemotion som både har utvecklat konceptet och byggt den. Större delen av dagarna är montern bemannad.

* Förmånsvärde netto (vid 50% marginalskatt).

__________________________________________________________________________________
Åtta års garanti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Fakta om Mitsubishi Motors
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 32 anställda och ett nätverk av 75 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.
Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige 070-580 6806 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se
Daniel Widigs, marknadschef, Mitsubishi Motors Sverige 070-3125067 eller daniel.widigs@mitsubishimotors.se

• Media, kommunikation