Mitsubishi på nya äventyr

Mitsubishi startar nu lanseringen av nya Outlander med en målgruppsanpassad kampanj. Den riktar sig främst mot kärn­målgruppen, svenska familjer som lever ett aktivt liv. Kommunikationen utgår för första gången från Mitsubishis nya position: ”Bilen som är byggd för alla äventyr varje dag.” I kampanjen ingår en nybyggd virtuell värld, som är kopplad till Facebook, webbtv-reklam, rörliga banners i mobilen och på webben, annonsering i lokala medier, DR via post och e-post samt PR och sökords annonsering.
Den nya
positionen och kampanjen är framtagen tillsammans med Morkman och Maxus.

– Vår nya position ska kommunicera Mitsubishi Outlander som en bil för svenska familjer som gör aktiva saker på sin fritid. Utifrån den kan vi vända oss direkt mot de viktigaste målgrupperna med relevanta budskap för dem. Positionen fungerar också hela vägen från den övergripande kommunikationen till återförsäljarnas möten med kunderna runt om i hela Sverige, säger Niclas Larsered, marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige.

I lanseringen ingår en virtuell värld i form av en kampanjsite där besökarna kan bjuda sina vänner på ett drömäventyr. Vinnarna får sedan själva genomföra den äventyrsresa som de skapar, IRL. I den virtuella Mitsubishivärlden kan besökarna välja mellan ett vildmarksäventyr, ett fjälläventyr, ett stadsäventyr eller ett strandäventyr. I steg två väljer de sedan vad de vill göra på sin drömdestination. Till exempel fiska, åka skidor eller paddla kanot. Genom att bjuda in sina kompisar ökar de både sina vinstchanser och prissumman. Mer information finns på: www.dromaventyr.se

– Många av de som köper Outlander tittar på och jämför oss med storsäljarna i kombiklassen. Fler och fler upptäcker då att de med Outlander får både fyrhjulsdrift och lite mer utrustning för samma pengar. Vi tror att många lockas just av fyrhjulsdriften, den åttaåriga garantin och de stora lastutrymmena, säger Niclas Larsered, marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige.

Mitsubishi Outlander är en mellanstor crossover som är säkrare, miljövänligare och rymligare än tidigare. Den är lika robust och sportig, men den har fått en ny och mjukare design. Genom helt fällbara säten kan bilen få ett lastutrymme på närmare1000 liter.

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 79 återförsäljare och 110 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se och på www.mitsubishibloggen.se

Niclas Larsered, marknadschef, Mitsubishi Motors Sverige
070-624 54 11 eller niclas.larsered@mitsubishimotors.se