Över 1000 bilar levererade

Supermiljöbilen Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid hade premiär i Sverige i februari. Modellen har redan levererats till över 1000 kunder i Sverige och står för ca 50% av alla supermiljöbilar som registrerats i Sverige under året.

Världens första
Mitsubishi Outlander är världens första elektriskt fyrhjulsdrivna crossover i plug-in hybridutförande. Räckvidden vid enbart eldrift är upp till fem mil och den totala räckvidden är drygt 80 mil om bilen körs kombinerat på el och bensin. Tack vare låga utsläpp på bara 44 gram koldioxid per kilometer klassas bilen som en supermiljöbil och är därmed berättigad till supermiljöbilspremien.

- Framgångarna med Outlander Plug-In Hybrid är en unik kombination av ett lågt förmånsvärde, låg förbrukning, samtidigt som det är en fullstor familjebil med fyrhjulsdrift som man kan köra på el upp till fem mil. Det känns väldigt kul att det blivit en sådan succé och att vi har en 50% marknadsandel bland supermiljöbilar säger Magnus Monié, vd Mitsubishi Motors Sverige.

Åtta års garanti
Mitsubishi Motors har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 33 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se och på www.mitsubishibloggen.se.

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige
070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se